top of page

INSPIMIX

NENÍ TO DOBRÝ, VYHOĎ TO!



Dneska jsem si při chystání snídaně vzpomněla na scénu z Přátel, jak Will říká "Přinesl jsem koláč. Není tam tuk, není tam cukr, není tam mléko... Není to dobrý, vyhoď to!



Když máme v programu volné okénko a jsme doma, nejlepší ráno je to nedělní. Všichni se válíme v posteli, dokud chceme a baví nás být na jedné hromadě. Potom manžel dělá naše nedělní palačinky. Já ale teď kvůli Tyliny atopáku držím dietu, abych mohla vysledovat a eliminovat to, co nesedí. Žádný cukr, kofein, alkohol, mléko, lepek, vejce, koření a tak dále.

Nejvíc mě na ní mrzelo to kafe a to, že jsme přišli o nedělní palačinkové ráno. S kafem hnout nelze, ale s palačinkama jsem pak zjistila, že jo... Takže děláme palačinky jiné. Ony to jsou od pohledu spíš takové lívance. Není tam cukr, není tam vejce, není tam lepek a není tam laktóza..ale dobré jsou, ne tak moc jako klasika, ale pořád to je pro mě za celý týden "ňam" sváteční jídlo, kdy mám pocit, že jsem se faáákt rozšoupla. A taky máme zpátky ty naše nedělní palačinky:


  • 4 banány

  • pohanková mouka

  • rostlinné mléko (u nás většinou mandlové, kokosové)

  • sůl

Banány oloupejte a hoďte do mísy. Přidejte mouku a mléko. Množství mouky většinou dávám zhruba jeden hrnek. Mlékem ředím do konzistence "tak akorát". To u těhle beztukových palačinek je trochu dřív než u klasických. Těsto musí být husté tak, aby z naběračky dobře teklo, ale na horké pánvi už ho musíte rozkroužit bříškem naběračky. Velikost doporučuju dělat trochu menší, aby šly palačinky lépe převracet. Těsto bez vajec totiž trochu hůř kompaktní a bez tuku lépe na pánvi drží. Mezi jednotlivými kusy doporučuju pánev přetřít ubrouskem s kapkou olivového oleje. Očistí se z ní malé ulpělé zbytky těsta a další se nelepí. Peču na elektrice z šestistupňové škály na trojce, klidně na dvojce, ale to už je pro trpělivější a méně hladové. Těsto je lepší ale před obrácením propéct spíš více než méně.



Dělám si k tomu ovocné omáčky a ořechy. Dneska byla malinová. Nejraději ale mám švestkovou nebo švestkovou s hruškama a jablkama. Ovoce se dá na plamen do hrnce a časem se prostě podusí do kašovita ve vlastní šťávě. Až nebudu dietně tak osekaná, těším se, že si k těm švestkám přidám skořici. Jde obměnit asi i spoustu dalších věcí, jen to chce mít chuť to vyzkoušet. Třeba je udělat na másle, nebo s mlékem. Rebelové nechť klidně použijí třeba javorový sirup jako dcera. Nebo jako manžel marmeládku.


Ještě je fér upozornit, že do Vánoc máme novou spešl palačinkovou pánev (díky ségra). Mám totiž podezření, že na naší staré by to bylo takové malé peklíčko.


43 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page